/کلینیک توانبخشی تخصصی ونک
مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات توانبخشی

ورزش درمانى
ورزش درمانى به معنى علم پيشگيرى و درمان بيماريها به كمك حركت و انجام تمرينات ورزشى است.
درواقع اصلى ترين ركن درمان غير جراحى بيماريهاى اسكلتى عضلانى ، تمرينات درمانى و ورزش درمانى است. ورزش با تقويت عضلات اطراف مفصل ، افزايش انعطاف پذيرى عضلات و افزايش هماهنگى در ريتم فعاليت گروههاى عضلانى اطراف يك مفصل سبب بهبود حركت مفصل و كاهش آسيب هاى وارد به مفصل ، در فعاليت هاى روزمره ميشود. ورزش و حركت در سطح مفصل موجب بهبود تغذيه ى مفصل و كاهش خشكى مفصلى ميشود.
از طرف ديگر ورزش ميتواند به كاهش وزن در بيماران داراى اضافه وزن كمك كند كه اين نيز يكى از اركان درمان بيماريهاى اسكلتى و مفصلى است.
نكته ى مهم اين است كه تمرينات ورزشى در مفاصل ازرده و اسيب ديده بايد با رعايت اصول علم طب و با توجه به محدوديت هاى ثانويه به بيماريها  انجام شود ، تا موجب وارد شدن اسيب بيشتر به مفاصل و عضلات آزرده نشود. در واقع ورزش در بيماريها ، مانند دارو ، بايد توسط فرد اشنا به بيماريهاى اسكلتى عضلانى و با رعايت اصول ورزش درمانى تجويز شود.
از جمله بيماريهايى كه ورزش درمانى در كنترل درد و درمان انها نقش بسيار مؤثرى دارد ميتوان از ارتروز  ، بيماريهاى  ديسك بين مهره اى  و تنگى كانال نخاعى ، كرامپ و دردهاى عضلانى ، التهاب مفاصل ، كشيدگى و التهاب تاندون ، و انواع ميوپاتى ها و نوروپاتى اعصاب محيطى نام برد.    
 در اين كلينيك ما  با بهره گرفتن از تخصص و تجربه ى پزشكان  و درمانگران  متبحر ، به تجويز تمرينات درمانى به بيماران ، به منظور تسكين درد ، درمان و كنترل پيشرفت بيمارى آنان ميپردازيم.

drAkbari

 دکتر فتانه اکبری

بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

آشنایی بیشتر »»